Waniey Mahassan

Dalam kegelapan itu, terbit cahaya dariMU ♥




Semua penulis akan mati.
Hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang akan dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti.


Ku biar kalam berbicara, Menghurai maksudnya di jiwa.
Ku biarkan pena menulis, Meluahkan hasrat di hati,
Moga terubat segala keresahan di jiwa.





FACEBOOK SAYA!




KARYA PENULIS
KENALI SAYA
MUHASABAH DIRI
JOM BERUKHUWAH !












Tinggalkan jejak di sini!














"Selamat Tinggal"
Huurun aini jannati
Sahabat Mujahidah
Tunjuk kan ku jalan yang lurus
Lukisan bercerita
Dakwat, berus dan serban




2 perkahwinan dalam 2 situasi yang berbeza!
Assalamualaikum.

situasi 1 : 
Hari tu Wani ada pergi kenduri kahwin. 
Pasangan yang baru kahwin ni bertunang dan akad nikah terus dalam satu masa.
Masa saya pergi, suasana dekat sana lain sangat. Penuh dengan keberkatan.
Majlis tu sederhana je. Tapi tak tahu kenpa saya rasa meriah sangat2.

Then saya ronda2 dekat kawasan tu. Saya nampak pasangan pengantin.
Mereka nampak malu. Malu sebab tak pernah bersentuhan mungkin.
Terpancar keindahan lepas bercinta masa tu. Sejuk hati saya tengok diaorang.


situasi 2 :
Saya pergi kenduri kahwin dekat tempat lain pulak.
Suasana dekat sana pun berbeza. Pasangan ni bercinta sebelum kahwin.
Mereka macam dah biasa berpegang-pegang, sentuh sana sini.

Saya pandang diaorang, tapi tak rasa apa-apa pun.
Padahal pasangan yang saya tengah tengok sekarang ni lebih cantik, handsom daripada pasangan dekat situasi 1 tadi.Tak terasa kemeriahan walaupun muzik semua ada time tu.
MasyaAllah! apa yang saya rasa ni! Berdosa ke saya??
Dan saat tu baru saya sedar. Bercinta lepas kahwin lagi indah dari bercinta sebelum kahwin.
Malah lagi indah dari apa yang saya sangka kan.
Dekat situ saya dapat rasakan apa yang pasangan dekat situasi 1 tadi tu rasa.
KEINDAHAN SEBENAR PERKAHWINAN.
Subahanallah!! Semuanya indah dengan redha Allah. Kan :)

Masa tu saya tak tahu nak buat apa.
saya hanya mampu tergamam.
Dan dalam hati, saya cakap : 

" Ya Allah, kalau lah aku dapat undurkan masa 3 tahun yang lalu .."

-Aku tak mengharapkan lelaki bak Putera Raja-
-Cukup lah Si dia sebagai Putera Agama-


Terima Kasih sudi baca coretan yang tak seberapa. Harapanku, semoga kamu dikurniakan manisnya iman yang berpanjangan. Semoga diberkati hidupmu menuju bahagia yang kekal abadi ♥




Older Post | Newer Post