Waniey Mahassan

Dalam kegelapan itu, terbit cahaya dariMU ♥




Semua penulis akan mati.
Hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang akan dapat membahagiakan dirimu di akhirat nanti.


Ku biar kalam berbicara, Menghurai maksudnya di jiwa.
Ku biarkan pena menulis, Meluahkan hasrat di hati,
Moga terubat segala keresahan di jiwa.





FACEBOOK SAYA!




KARYA PENULIS
KENALI SAYA
MUHASABAH DIRI
JOM BERUKHUWAH !












Tinggalkan jejak di sini!














"Selamat Tinggal"
Huurun aini jannati
Sahabat Mujahidah
Tunjuk kan ku jalan yang lurus
Lukisan bercerita
Dakwat, berus dan serban




Sayangnya Baginda SAW kepada kita.
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم . السلام عليكم 

Kalau sebelum ni wani selalu post2 ilmu berkaitan duniawi, hari ni wani nak kongsikan ilmu berkaitan ukhrawi pula. Kalau kawan2 nak share, dipersilakan :) Tak perlu minta izin, ilmu yang baik memang untuk di kongsikan.

Hari ni kita semua tahu, ibu sayangkan anak, murid sayangkan cikgu, dan kita sendiri pun sayangkan keluarga, kan? Tapi pernah tak kita tahu, betapa sayangnya Baginda Muhammad SAW dekat umatnya.. Sayang yang kamu semua tak boleh bayangkan.. 

Kalau hari ni kita buang masa sayang orang yang tak menghargai kita, ada baiknya kita sayang dan rindu Baginda Muhammad SAW. Sayang dekat Allah pun tak sempurna lagi, apa lagi nak jatuh cinta dengan orang lain. fikir2 kan lah yea. Tepuk dada tanya iman, DI MANA anda letak kan tuhan?

Allah, lepas tengok video ni, saya rasa sedih sangat. Lebih sedih dari orang yang putus cinta. Menangis jugak lah saya tengok. Tak tahu lah kalau kamu2 semua. Bagi insan yang tak feel apa2, saya tak tahu nak cakap apa -,-

Err.. betul ke sampai menangis2? Haa, kalau nak tahu, ikhlas kan hati untuk tengok. Rugi kalau tak tengok, dan tak rugi pun kalau tengok. Ya Allah.. betul ni, akan timbul rasa keinsafan dalam hati korang tu,walaupun sikit. Jadi tolong lah kawan2, tengok sekejap je, tak sampai 6 minit pun. Online boleh pula sampai berjam2.. Masakan nak kutip ilmu ukhwari pun MALAS? Nauzubillah. Moga Allah SWT bukakan pintu hati awak semua.. (tolong stop kan dulu MP3 player tu)

Sebelum tu,
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ
Jadi, apa perasaan anda??
Ya Rasulullah, ketika kau hampir memejamkan mata, lidah Mu basah menyebut UMMATI (umatku!) :(


Terima Kasih sudi baca coretan yang tak seberapa. Harapanku, semoga kamu dikurniakan manisnya iman yang berpanjangan. Semoga diberkati hidupmu menuju bahagia yang kekal abadi ♥




Older Post | Newer Post